Standardvillkoren nedan har utarbetats av e-märket och kan fritt användas av danska kunder på SmartWeb. SmartWeb rekommenderar att man köper ett e-märke-abonnemang, så att e-märket kan anpassa villkoren till din verksamhet, samt löpande skicka uppdateringar om lagändringar, så att villkoren även i framtiden täcker lagkraven. Läs mer om e-märkningen.
Allmän information:
OBS: Vi har endast onlineförsäljning, ingen butikförsäljning, på nedanstående adress.
Kristian Maersk & Co.
CVR-nummer 38589164
Adress Praestemarksvaenge 10E
Post nr 4000
Staden Roskilde
Danmark
Betalning
Kortbetalning:
Vi erbjuder endast kortbetalning inom EU
Vi tar inte ut några avgifter av något slag
banköverföring
Bankbetalning se info:
Betalning till vårt danska konto:
Kontonamn: Kristian Maersk & Co.
Reg. nr 6737
Konto Nej. 0001189555
Om du betalar från ett utländskt konto måste du använda
Kontonamn: Kristian Maersk & Co.
IBAN: DK7967370001189555
SWIFT / BIC: SYBKDK22
I KOMMENTARER TILL MOTTAGAREN, SKRIV DITT BESTÄLLNINGSNR.
Om du behöver hjälp, ring +45 61777531 eller skicka ett mail till E-post: kundeservice@kristian-maersk.dk
Frakt
Hemleverans 50 kr
Paketbutik 45 kr
Skickas med Post Danmark
Det tar ca. 2 dagar kvar att leva
Ångerrätt
OBS: Vi accepterar inte returnerade CBD-produkter, silvervatten, vattenstick, MSM, Salt, Saltpipa och hampa. För det är inte tillåtet att sälja vidare till andra.
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.
Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du mottog din vara. Har du beställt flera olika varor i en beställning, men de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du får den sista varan.
Tidsfristen innebär att du har 14 dagar på dig från mottagandet att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett mail till (ange e-postadress) eller använda standarduttagsformuläret som du hittar längst ner i handelsvillkoren.
Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att samtidigt meddela oss.
Hävning av del av köpet
Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köpts i en beställning.
Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.
Observera att du bara kan få tillbaka en del av fraktkostnaderna.
Lämna tillbaka
När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.
Du måste själv betala för att paketet ska returneras och du är ansvarig om det uppstår skador under transporten.
Vissa varor kan inte returneras med vanlig post. Detta gäller: För alla våra varor ska de skickas med ett spårningsnummer och inte till Spanien utan till en adress i Danmark som du får med posten.
Kostnaderna för att returnera dessa varor beräknas kosta maximalt: 65 DKK.
Varans skick när du skickar tillbaka den
Om varan har tappat i värde och det beror på att du har använt den på annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt, kan du endast få tillbaka en del av köpeskillingen. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.
Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan är försämrad drar vi av det belopp du är ansvarig för.
Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (det gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), senast 14. dagar från den dag vi mottagit ditt meddelande om att du vill säga upp avtalet.
Vi returnerar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om annat.
Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte skickar oss dokumentation om att du har returnerat den.
Varan skickas till:
Adress mottagen via post
Vi tar bara emot paket som skickas direkt till adressen.
Klagorätt
När du handlar hos oss som konsument gäller köplagens regler för köp av varor.
Det innebär att du har rätt att klaga i 24 månader.
Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen.
Du måste annonsera inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet. Om du gör en reklamation inom två månader efter att felet upptäckts kommer reklamationen alltid att komma i rätt tid.
Om reklamationen är berättigad återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i korrekt förpackning. Kom också ihåg att få ett kvitto på frakt så att vi kan ersätta dig för fraktkostnader.
Personuppgiftspolicy
Vi behöver följande information